O actrita despre santaj (Iarina Demian)

Se practica santajul chiar si in institutiile de cultura. Ne place sa-i santajam pe cei mai slabi, mai tineri, care nu au inca un viitor asigurat sau pe cei mai varstnici care nu mai prezinta un pericol. Santajul ramane de obicei ingropat in teama celui santajat. Parafrazandu-l pe Panait Istarti, teama este un sentiment si nu o teorie. Moralitatea nu este o materie in sine, ea se dobandeste odata cu formarea caracterului. Ea se dobandeste odata cu puterea exemplului. M-am intrebat de ce se lasa oamenii santajati cand au viitorul in fata sau o viata de om in spate. Nu ar trebui sa le mai pese! Dar teama provoaca dezastre. Odata, demult, un director de teatru din Piatra Neamt (aveam 21 de ani) mi-a spus: Tovarasa Iarina, poarta-te frumos, fiindca altfel nu o sa-ti dam drumul sa faci filmul. Am primit o adresa de la cinematografie, ai luat proba, fii cuminte… Si nu am facut filmul, fiindca am ales “sa nu fiu cuminte”.

Sursa: Facebook Iarina Demian – Actor de teatru, film si televiziune, regizor si scenarist. Presedintele Fundatiei artEST.

Lasă un răspuns

