Din suflet pentru suflet

„-Copii, acesta este Abecedarul. El va va fi cel mai bun prieten in urmatorul an” . Aceste cuvinte au fost, cu siguranta, cele mai importante cuvinte din scoala generala. Un simplu copil, un suflet care nu a apucat sa se izbeasca de zidul negru si parca infinit numit simplu-viata- paseste,  intr-o zi calda de septembrie , tinand frunze diafane in mana, intr-o alta lume. Multi o considera primul pas sper civilizatie, altii o numesc radacina proprie a fiecaruia, iar eu o alint spunandu-i ca e preludiul vietii adevarate, e un joc in care depinde de tine daca pierzi sau castigi, e o alt fel de viata, e scoala generala.

Cu totii ne aducem aminte, cu lacrimi in ochi, de clipele in care am invatat sa scriem, sa citim, am invatat sa vedem adevarata fata a lumii, ascunsa atat de profund in spatele copilariei transfigurate intr-o masca multicolora. Aceasta masca a reusit sa ramana intacta opt ani , a reusit sa faca omenii sa para zambitori si intelegatori chiar daca nu era tocmai asa.

Nu pot uita momentul cand, cu dor in suflet, priveam nostalgicic la bancile goale din sala de clasa, la treptele scolii pe care le urcam in fiecare dimineata si la catalogul care, timp de 8 ani, mi-a fost un punct de sprijin spre reusita. A venit clipa cand ma voi indrepta catre un nou drum, voi tinti luna si voi deveni una cu stelele: voi fi liceean!

Acum, aripile mele s-au frant, zdrobite de greutatea apasatoare a lacrimilor indurerate ale despartirii. De pe campul amintirilor culeg astazi flori de „Nu-ma-uita” și le colectionz in cartea inimii sperand ca nu se vor ofili niciodata. Mi-e greu sa-mi imaginez ce va urma, pe ce culme ma va purta vantul visurilor mele… tot ce-mi doresc este sa ma bucur de aceasta clipa, clipa de aur a copilariei mele.

Se spune ca oamenii nu esueaza pentru ca tintesc prea sus si rateaza, ci pentru ca tintesc prea jos si nimeresc. Dumneavoastra, domnilor profesori, ne-ati ajutat sa luptam pentru idealurile noastre, ne-ati calauzit pasii aidoma unei luminite intr-o camera intunecoasa si ati reusit sa mentineti flacara sperantei mereu arzanda in sufletele noastre. Calea spre succes este lunga, iar eu nu sunt nici macar la jumatate.  Cineva spunea odata ca cel mai important lucru e sa nu te opresti din mers. Nu conteaza ca te deplasezi incet, important e ca inaintezi! Dumneavoastra ati stiut sa nu ne lasati singuri pe acest drum anevoios. Ati avut rabdarea sa ne invatati lucruri care ne vor fi de folos in viitor, dar cel mai de pret lucru invatat este acela de a fi oameni cinstiti, demni, curajoși, inteligenti, perseverenti si visatori. Pentru toate acestea, va multumesc!

Ma intreb cum de au trecut anii? Cum de azi sunt la sfarsitul clasei a VIII-a, cand mai ieri eram a V-a… Apoi a VI-a… Apoi a VII-a și…am crescut. Am tot crescut. Astazi, in acest moment solemn, va cer tuturor iertare pentru clipele neplacute si as vrea doar sa strig: „Nu mai vreau sa cresc! Nu vreau sa plec! Nu vreau sa ne despartim!” Destinul insa e mut si surd la cerintele mele, asa cai ma resemnez… Totusi nu voi opri potopul de lacrimi, nu voi opri durerea, doar o voi acoperi cu amintiri, amintiri din gimnaziu…

Sper ca prieteniile pe care le-am legat sa nu se stinga, iar atunci cand ne vom revedea sa ne amintim cu placere de acesti ani superbi!  Multumesc! Fara voi, poate nu as fi fost astazi aici!

Un ultim gand se indreapta acum catre cuvintele lui Octavian Paler: Poate copilaria n-a fost o varsta, ci o alta existenta, mai precis un alt fel de existenta. Un vis din care m-am trezit. Tot ce a urmat a fost viata.

Pentru a continua traditia Scolii nr. 6, pentru a le multumii inca o data profesorilor care m-au indrumat, pentru a aduce un zambet sincer pe fetele a zeci de copii, am rugat-o pe Roxana (co-editor al blogului si inca eleva a scolii 6) sa ma ajute in campania PROFI te premiaza! powerd by Vodafone” pentru a-i aduce scolii mele (Scoala Gen. nr 6 “Iacob Muresianu”, Brasov) un laborator performant de informatica. Reteaua de magazine PROFI doteaza pentru al doilea an concecutiv 126 de scoli cu tot ce este de trebuinta pentru un laborator de informatica (15 notebook-uri, 1 laptop pentru profesor, un router wireless, mouse-uri si huse pentru laptopuri) si alte 126 de scoli cu cate un videoproiector. Nu putem sa “ne dotam singuri scoala”! Avem nevoie si de ajutorul tau si pentru asta am sa te rugam sa ni-l oferi!

De fiecare data cand faci cumparaturi din magazinele PROFI primesti la casa un bon fiscal (cel pe care iti sunt trecute cumparaturile) si un bon nefiscal pe care este mentionat numarul de puncte pe care le poti dona (indiferent de valoarea cumparaturilor primesti un bon in valoare de 10 puncte si, daca achizitionezi produse participante la promotie, celor 10 puncte se mai adauga si altele – vezi aici lista sponsorilor editiei 2012).

Tot ce trebuie sa faci ca sa imi ajuti scoala este sa scrii pe acel bon nefiscal faptul ca donezi acele puncte Scolii Generale Nr. 6 Iacob Muresianu, Brasov si sa introduci in urna bonul acela! Astfel ii vei ajuta pe actualii prichindei sa aiba super-laboratorul lor!

Mecanismul campaniei poate fi vazut aici si alte detalii despre cum poti promova o scoala le gasesti pe BlogalInitiative!

Ca sa imi sustin scoala am mai publicat si: Voi fi eroul scolii mele! si Sa o luam cu inceputul…!  Sper sa va placa 🙂

Un gând despre „Din suflet pentru suflet

Lasă un răspuns

