Sunt Vlad si… sunt dependent! A… sa va mai zic ceva: iubesc sa fiu dependent!

Sunt un om dependent. Foarte dependent. În primul rând sunt dependent de viață, iar de viață nu suntem dependenți toți. Cel utin nu cred… 😕 Să fi dependent de viață înseamnă pentru mine a trăi fără să te gândești la regrete (poate exagerez sau nu ma exprim cum ar trebui, însă e vorba de o noțiune abstractă a cărei explicații se schimbă în funcție de persoana care dorește să o audă). Cel mai bine e să vă spun de ce cred eu că sunt dependent de această viață… Ideea e că dacă îmi pun ceva în gând în secunda unu, în secunda doi am pus-o în aplicare. Carpe diem, nu? Dacă vreau să număr nori, să mă plimb prin ploaie sau să opresc crculația pentru un motiv știut numai de mine, cu siguranță o voi face. Și ce dacă mă ia poliția? Poate îmi fac niște noi prieteni la secție cu care o să cuceresc lumea, cine știe =)) Dacă nu mai am răbdare și vreau să vizionez un film, dar vreau în adevăratul sens al cuvântului, în care ajung să trepidez numai când mă gândesc la faptul că totul s-a filmat și eu trebuie să știu ce s-a întâmplat, atunci îl voi vedea cu mult timp înainte de a fi premierea sa, că, de, trăim în România și asta ne ocupă tot timpul, nu 🙂 Am făcut astfel de lucruri și nu le regret. Toate m-au făcut să zâmbesc, să fiu fericit și, cum spune mottoul după care mă îndrum: Niciodată să nu regreți clipele, care odată te-au făcut să zâmbești! În principiu asta e dependența de viață și toți ar trebui să fim dependenți de ea. Dar cu timpul ajunge să ne fie frică. Însă asta nu este o problemă prea mare… Viața este dependentă de noi și ne urmărește la fiecare pas! În fiecare secunda avem zeci de posibilități, sute de alegeri și mii de gânduri care ne pot schimba viața, dar noi le dăm uitării și alegem să mergem pe același drum prăfuit și banal ca până atunci. Le lăsăm pe toate într-un borcan, le închidem bine, ermetic, și le uităm acolo până ajungem în momente de cumpănă majoră. Abia atunci deschidem borcanul și reîncepem să trăim (sau nu!). Și ne aducem aminte că ne place să fim dependenți, iubim acest lucru, dar nu o facem!
O altă dependență, de data asta mai întunecată dacă pot să îi spun așa e dependența cafelei de dimineață. Am ajuns să fiu dependent până și de cafea. Acele boabe mici, scorojite, cu gust amărui îmi fac ziua să fie mai bună. Cum cobor din autocar autobuz mă opresc la o cafea și-un pahar de vorbă. Dacă ați ști cât de mult vă poate schimba ziua viața cafeaua de dimineață… Eu, de exemplu, sunt ghidat toată ziua după cafeaua pe care o sob de dimineață de la același tonomat Dallmayr sau Nescafe (butonul 4, respectiv 3). În funcție de tăria cafelei, de cantitatea de zahăr sau de aroma ei, de temperatură, culoare sau alte variabile așa am și eu ziua (cred că asta e doar în capul meu pentru că de fiecare dată ar trebui să iasă la fel fiind de la tonomat, nu?). Dacă beau dimineața o cafea foarte tare și fără zahăr sau soarele nu se asortează cu paharul meu de cafea sunt ursuz toată ziua pe când, dacă este cafeaua așa cum o vreau pot să strig în gura mare că sunt fericit și mă simt bine… 🙂. Prefer să cred acest lucru, prefer să cred în puterea miraucloasă a cafelei (și a dragostei!)! Unii își modelează ziua după horoscop – după așezarea stelelor într-o constelație, după modificări ale pozițiilor, după de toate, eu nu! Cafeaua mă modelează pe mine, nu eu pe ea. Unii consideră o artă prepararea cafelei, eu consider că arta stă în savurarea ei.

În concluzie nu pot să mă întreb, decât letoric, de ce nu ne place să fim dependenți? Știu că și tu ești dependent de ceva: fie de căldura sufletească, fie de clipele pierdute gândindu-te la ceva ce nu vei avea niciodată, fie de visele pe care le ai în fiecare noapte și dimineața le uiți ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Poate chiar trăim într-o lume în care ceea ce considerăm ficțiune, vis, să fie realitate și restul să fie numai un miraj, de ce nu?

Și totuși… TU de ce (sau de cine) ești dependent?

Lasă un răspuns

