Un nou paradis

,,Felul în care arată grădina ta oglindeşte străfundul propriului suflet”- asta obişnuia să-mi spună bunica atunci când munceam amândoi în grădină. Aveam 10 ani şi iubeam orice ţinea de grădinărit. De dimineaţa până seara stăteam, împreună cu bunica, în grădină şi vorbeam cu florile, ascultam melodia suavă a merilor şi eram fascinat de felul în care se iubeau trandafirii roşii cu cei galbeni. Ce frumos se răspândea lumina difuză a unui apus de vară printre frunzele crude ale roşiilor. Ce fericit eram…

De curând, nisipul din clepsidra de viaţa a bunicii s-a scurs. Încet, simplu, totuşi prea repede… Îmi place să cred că Dumnezeu a luat-o la El pentru a-i ajuta pe îngeri să îngrijească Raiul. În fiecare zi petrec câteva zeci de minute în grădina, gândindu-mă la ea. Ştiu că dacă ar fi fost aici, m-ar îmbrăţişa, mi-ar aduce un pahar de apă rece şi o bucată de plăcintă cu mere, iar apoi mi-ar spune cu vocea ei blândă, de copil,, Haida, dragu’ mamii, să ne apucăm şi noi de treabă că imediat plânge grădina.”. Nu am mai făcut nimic în grădină de când bunica s-a stins din viaţă şi pot observa cu ochiul liber cum suferă pomii, cum plângă florile încontinuu şi cum mor legumele.

Dar azi, când am păşit trist în grădină, am simţit cum aerul mi-a inundat plămânii şi, pentru un moment, bunica a fost lângă mine din nou. Un miros de aripi de arhanghel a cuprins toată grădina. Atunci mi-am dat seama că NU mai pot să stau aşa, nefăcând nimic, doar plângându-mi de milă. Nu mai pot să ignor durerea plantelor. Pentru bunica, pentru grădină, pentru tot ceea ce înseamnă natură, dar şi pentru sufetul meu, am hotărât să reconstruiesc  micul colţ de Rai de la A la Z. Bineînţeles că voi păstra pomul sub care eu şi bunica stăteam seara şi număram stele. Vreau ca bunica să fie mândră de mine. Ştiu că o să fie.

Plin de vitalitate, m-am întors în casă şi am început să fac planul noii grădini. Am intrat apoi pe site-ul covera.ro, loc de unde eu şi bunica ne procuram îngrăşămintele şi, odată, ne-am cumpărat cele mai bune unelte pentru grădinărit. Bunica era foarte ataşată de acest magazin online, întotdeauna mă ruga să-i mai arăt ce mai e nou, ce ne recomandă specialiştii. Drept vorbind, Covera nu ne-a dezamăgit niciodată, tot ceea ce am cumpărat de la ei a fost de calitate excepţională şi a dat randament maxim.

Cum spuneam, am intrat, simţindu-mă nostalgic, pe acest site. Ştiu exact cum vreau să arate grădina şi ce trebuie să cumpăr. Încep prin a arunca o privire la secţiunea de pomi fructiferi. Fructele preferate ale bunicii erau merele şi cireşele, dar avea grijă şi de pruni, de piersici şi de caişi. Aşadar, am hotărât să comand 7  bucăţi de Cireş Stella, rezistent la ger, cu cireşe mari, cărnoase şi dulci. Apoi, m-am gândit că n-ar strica să iau și 10 bucăţi de măr GLOSTERN, fructele lui fiind o adevărată delicatesă, plăcut aromate. Pentru a crea o diversitate, aș încheia lista de cumpărături cu 5 bucăţi de caişi, 3 piersici şi pruni. Pomii îi voi amplasa în fundul grădinii, astfel încât se va crea o micuţă livadă, aşa cum şi-a dorit bunica întotdeauna.

Trandafiri_Covera

Mi-a îndreptat apoi atenţia spre flori. Bunica iubea din tot sufletul florile. Vorbea în fiecare zi cu ele, le alinta, le mângâia, le trata ca pe nişte regine. Ştiu că florile vor reprezenta piese de bază din grădină, ele vor da culoare şi spirit întregului peisaj. Astfel, m-am decis să comand 50 de fire trandafiri Doris Tysterman, Peace şi Red Delight.Vreau să vă mărturisesc că mi-a fost foarte greu să aleg pentru că mi-a fost pusă la dispoziţie o gamă largă de peste 40 de soiuri. Pe lângă trandafiri, aș lua şi begonii, clopoţei, floarea miresei şi micşunele. Vă daţi seama cum o să arate grădina atunci când vor dansa toate pe muzica fredonată de vântul molcom?

Şi acum a urmează partea cea mai frumoasă, dar de asemenea, cea mai dificilă. Trebuie să mă gândesc foarte bine ce legume voi planta. Eu şi bunica ne petreceam câteva ore bune în fiecare zi, atunci când îmi petreceam timpul la ţara, să avem grijă de toate legumele în parte, le udam numai cât trebuie, le răsfăţam cu îngrăşăminte de la Covera şi le îngrijam cu multă iubire şi drag. Aşadar, mi-a venit ideea să comand exclusiv legume care sunt specifice ţării noastre. Am luat roşii de Buzău, castraveţi Marketmore Primasem, ridichi, morcovi,sfeclă,ardei şi vinete. Vă vine sau nu să credeţi, toate le-am găsit pe site-ul covera.ro, plus multe altele pe care mă gândesc să le achiziţionez în viitorul apropiat.

Să închei într-un mod apoteotic, am decis să comand o cutie de nisip în care o să se joace nepoţii mei la fel cum mă jucam eu demult.  Am luat una verde şi cochetă pe care o puteți achiziționa și dumneavoastră de aici. Pot sa vă mai  spun că preţuri sunt foarte accesibile la orice produs pe care îl doriţi.

Sper să reuşesc să duc totul la bun sfârşit şi să îi fac o bucurie bunicii. Apoi, îmi doresc din tot sufletul să lucrez în fiecare zi în grădină şi să o transform într-un izvor nesecat de acalmie şi relaxare. Ţin să le mulţumesc din tot sufletul celor de la Covera pentru că m-am ajutat să-mi îndeplinesc  acest vis. Fără produsele lor, cu siguranţă această năzuinţă ar fi rămas doar o iluzie.

Black_Friday_covera

Apropo, mie mi s-a cam deschis apetitul la cumpărături pentru grădină… Vouă nu? Dacă ai și tu în gând să îți reamenajezi gărdina, atunci devino fan-ul paginii Covera: “https://www.facebook.com/covera.ro” si descoperi super-oferte de Black Friday! Dacă nu ai cont de Facebook, atunci poti da click aici, trimiti propunerea ta de a fi reduse anumite categorii si vei primi prin e-mail un cod promotional cu ajutorul caruia vei avea 5% reducere la comenzile viitoare exceptand comenzile din 29 noiembrie.

4 gânduri despre „Un nou paradis

  1. dordefemeie spune:

    50 de fire de trandafiri? inseamna ca ai gradina nu gluma, iar dintre toti cei pe care i-ai ales, sa stii ca Peace merita toata admiratia, este un trandafir viguros, rezistent la boli, extrem de frumos, un teahybrid cu floarea mare si deosebit de atragatoare.

    • notadesubsol spune:

      50 de fire, exact atatea imi doresc. Stiu ca va fi mult de munca, dar sunt sigur ca o sa merite. Gradina de la tara chiar e mare, bunica dorea sa ia din gradina din spate aproape tot ce avea nevoie. Nu avea incredere in hypermarket-urile noastre, zicea ca vand mancaruri de plastic si ca ea mai bine ar trai numai cu paine goala decat sa manance din hypermarket sau, mai rau, din fast food. Ma tot mustra de fiecare data cu privire la rosiile pe care le mananc si chiar avea dreptate. Ai observat ce diferenta enorma de gust este intre rosiile crescute ca pe vremea bunicii si cele pe care le importam noi din Italia sau Grecia? Ca sa revin la trandafiri, mie-mi plac toate cele trei soiuri. La anu’ cand e gata gradina o sa ma mandresc cu ea si pe blog asa ca stay tuned! 🙂

      • dordefemeie spune:

        Te felicit pentru hotararea de a face o gradina la tara, acolo unde bunica ta a trait si muncit, dar te avertizez ca „nasterea” unei gradini nu se face in doar un an de zile, ci ca aceasta sa isi arate toata frumusetea trebuiesc multi ani de munca si efort. Dar voi fi pe faza, fii sigur de asta 🙂

      • notadesubsol spune:

        Aici ai dreptate! Ma voi stradui cat pot eu de mult sa o fac sa arate exact asa cum ar trebui sa arate o gradina paradisiala!

Lasă un răspuns

