Copilul anilor ’90 vs. copilul modern

M-am născut la începutul anilor ’90, atunci când moda a început să prindă o altă culoare, lumea a devenit mai receptivă, totul parcă începea să fie mai frumos, mai luminos, mai plin de viaţă. Am avut o copilărie fericită, părinţi care îmi iubeau fiecare cm2 din corp şi bunici care pur şi simplu mă adorau. Eram o familie modestă, nu aveam maşină, ceea ce înseamnă că nu aveam nici jucării scumpe sau extravagante. Ţin minte că toată ziua mi-o petreceam cu bunicul în pădure sau ajutând-o pe bunica în grădină. Uneori mă mai jucam cu cele 2 maşinuţe pe care le primisem de la fratele tatălui meu, acesta fiind vânzător într-un magazin din Poiana Brașov. magazin la care aveau acces numai străinii. De câteva ori bunica mi-a făcut păpuşi din haine, folosind chiar basmaua ei pentru a finaliza minunata jucărie.  Eram fascinat de modul în care arăta păpuşa şi eram foarte trist atunci când mama avea nevoie de o haină, iar eu trebuia să îmi ,,omor” jucăria.

În ziua de azi, dacă îi dai unui copil o păpuşă din haine, îţi râde în faţă. Totuşi, aceşti pui de oameni nu trebuie condamnaţi. Ei pur şi simplu cresc odată cu tehnologia. Nu le putem cere să trăiască la fel cum o făceam noi pentru că lumea evoluează. Copii noştri nu pot rămâne blocaţi în trecut, ei sunt nevoiţi să se adapteze condiţiilor impuse de societatea în care trăiesc. Aşadar, e normal ca ei să aibă jucării mai performante, mai colorate, mult mai distractive şi mai inteligente decât cele pe care le-am avut noi. Şi haideţi să fim sinceri, tuturor ne-ar fi plăcut să avem la vremea noastră jucăriile pe care le au ei acum.

Figurina_spider_manMătuşa mea îi cumpără toate jucăriile fiului ei de pe site-ul bestkids.ro. Mi-a spus să arunc şi eu o privire, poate mă va cuprinde nostalgia şi îmi voi cumpăra o jucărie ca să o am ca amintire. Am zis că nu am ce pierde, aşa că am intrat într-o după amiază pe site-ul respectiv. M-a impresionat faptul că site-ul este foarte colorat, plin de viaţă, specific copilăriei. Am început eu să vizitez fiecare categorie, unele dintre jucării chiar captându-mi atenţia. De pildă, această figurină Spider (pentru pret si alte detalii poti da click aici) mi-a adus aminte de serialul pe care-l urmăream când eram puştan. Nu vă spun că deja m-am imaginat cum ar fi fost să am această jucărie şi să încerc să reconstitui scena de luptă dintre Spider-Man şi doctorul Octopus 🙂 .

Lego_cityTot uitându-mă la diferite tipuri de jocuri şi joculeţe, am dat peste un lego foarte interesant şi interactiv. Sincer vă spun, şi eu m-aş juca cu aşa ceva. Jocul se numeşte Lego City – Police Helicopter şi conţine 94 de piese. După amplasarea lor, o să ai o nouă jucărie născută tot dintr-un joc. Dacă vrei, poţi comanda lego-ul de aici.

trenuletNu vă pot descrie faţa pe care am avut-o atunci când am găsit pe bestkids.ro jucăria pe care am visat-o de când aveam 10 ani: un trenuleţ electric. M-am îndrăgostit pe loc de Trenuletul Electric Renfe Alvia S-130. Are o locomotivă cu motor în față, una în spate fără motor, două vagoane, 22 de linii curbe, 11 linii drepte, un macaz stânga, un macaz dreapta, o linie de parcare, un tunel, două semafoare cu barieră, 3 vehicule cu fricțiune și o lungime a traseului de 6.6 metrii… ce îți poți dori mai mult? Ţin minte că tata îmi promisese că îmi va cumpăra unul mai mic de Crăciun, dar atunci era haosul şi nebunia de după Revoluţie şi nu a avut posibilitatea de a-mi face acest cadou. Nu ştiu de ce mi-am dorit întotdeauna un trenuleţ electric, probabil pentru că mă fascinează faptul că tu cu mâna ta îl asamblezi, iar apoi culegi roadele, privindu-l cum funcţionează. Mi-am comandat imediat această jucărie, având în suflet o bucurie pe care nu am mai simţit-o de mult. De abia aştept să îi arăt tatei acest trenuleţ şi sunt nerăbdător să îmi îndeplinesc unul dintre visurile copilăriei, acela de a asambla o astfel de jucărie.

Vedeţi voi, jucăriile sunt mai mult decât nişte simple figurine sau piese pe care le cumpărăm pentru a ne umple timpul liber. Lucrurile pot prinde viaţă odată ce ne ataşăm de ele. O jucărie poate însemna pentru un copil la fel de mult cum înseamnă pentru tine cafeaua de dimineaţă. Jucăriile au rolul de a contura propriul univers al copiilor. Niciodată nu eşti prea mare sau prea mic sau prea ocupat pentru a te juca. După cum aţi observat, chiar şi eu urmează să mai fiu copil pentru câteva ore bune. E chiar plăcut să mai ai încă suflet de copil, parcă problemele nu mai sunt atât de grele, timpul nu mai este atât de scurt, iar stresul nu te mai copleşeşte. Tot ce trebuie să faci este să te mai joci şi tu din când în când. Lasă toate lucrurile de ,,oameni mari” pentru 30 de minute şi trăieşte-ţi din nou copilăria.

Vreau să le mulţumesc personal celor de la BestKids pentru faptul că m-au ajutat să îmi redescopăr inima şi spiritul de copil. Apropo, pregăteşte-te pentru ofertele de Black Friday de la Bestkids! Pe 29 Noiembrie vei avea parte de surprize plăcute din partea magazinului tău preferat de jucării și accesorii pentru copii! Vei beneficia de reduceri uimitoare şi de noi modele de jucării. Fă-i un cadou copilului tău, alege www.bestkids.ro!

Lasă un răspuns

