Facebook si Youtube incep cruciada contra ateilor din Romania: grupuri si pagini ale ateilor romani au fost sterse de catre reteaua de socializare

Facebook DumnezeuAm aflat de curând o știre care m-a făcut să mă amuz oarecum mai ales pentru că am un prieten care era mare fan a paginilor de care vă voi vorbi. Facebook a şters două pagini dedicate Lui Dumnezeu şi Lui Iisus Hristos şi un grup destinat ateilor şi agnosticilor. Bineînțeles că paginile în cauză nu erau ale vreunui preot sau a lui Dumnezeu/Iisus, ci erau niște pagini deținute de câțiva tineri atei.

Conform Adevarul.ro, utilizatorul rational_romanian de pe Reddit ne anunță faptul că cei de la Facebook s-au hotărât să înceapă cruciada împotriva ateilor și au șters în ultimele 24 de ore pagina Lui Dumnezeu şi a Lui Iisus Hristos şi grupul „Atei & Agnostici Români“. Prima pagină ar fi avut circa 55 de mii de aprecieri, cea cu Iisus Hristos avea aproape 35 de mii şi grupul AAR ar fi ajuns la 5.000 de membri. De asemenea, a fost şters şi grupul „Atei & Agnostici Botoşani“. Totodata, userul dumnezeuro ne spune că și Youtube ar fi luat măsuri asemănătoare pentru unele conturi.

„Eu bănuiesc că e o acţiune a unor trolli sau a unor credincioşi ofensaţi de ele şi le raportează la Facebook. […] nu prea sunt multe de făcut, dacă Facebook nu ţi-a răspuns, dar poate că evaluează acum situaţia“ este unul dintre răspunsurile primite pe Reddit la acel anunț.

„Facebook are libertatea de a aplica ce politici vrea, atât timp cât nu încalcă legile locale“ a fost răspunsul altui utilizator. Pe scurt, cel mai probabil aceste pagini au fost raportate drept nepotrivite de către mai mulţi utilizatori de Facebook care n-au fost de acord cu ceea ce conţineau. Fie glumele ori imaginile au fost considerate insultătoare, fie le-au raportat pentru că, ei bine, pur şi simplu Dumnezeu şi Iisus Hristos nu au cont de Facebook.

În cazul raportării, mecanismul este destul de simplu: cu cât semnalează o problemă mai mulţi oameni, cu atât este mai importantă pentru Facebook, deoarece încearcă să ofere un mediu potrivit cât mai multor utilizatori, utilizatori care se traduc, în definitiv, în profit pentru reţea. Astfel, după ce un produs este raportat drept deranjant, trece prin mai multe etape înainte de a fi blocat (vezi graficul de mai jos). Ba chiar există şi funcţionalitatea social reporting, când le poţi cere prietenilor să atenţioneze reţeaua socială cu privire la pagină sau grup. Religia încă este un subiect sensibil, chiar şi în mediul virtual.

Voi ce părere aveți despre decizia Facebook?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s