Mic îndrumar pentru elaborarea unui proiect

Sunt la doar cateva zile de a deveni un student cu acte în regulă și deja mă gândesc la proiectele pe care vreau să le dezvolt în viitorul meu oraș adoptiv, capitala business-ului românesc și oraș cu „oameni faini”: Cluj. Sunt hotărât să încep cu voluntariatul (o chestie nouă pentru mine având în vedere că am fost voluntar doar la evenimentele mele până acum), un mic business și ce va urma rămâne de văzut. Cu toate că o iau de la început, am planuri mari  și știu că nu mă voi dezamăgi… Tot dând scroll pe Facebook am găsit un articol foarte interesant scris de Eliza Vaș (Project Manager Blogunteer). Cum în momentul ăsta trebuie să pun pe hârtie proiectele pe baza cărora să folosesc fondurile alocate perioadei septembrie-decembrie acest articol a picat la fix. Vă invit să îl citiți și sper să vă fie de ajutor!

Eliza VasUn lucru unanim acceptat de către persoanele implicate în activităţi de voluntariat este că acesta contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea unor abilităţi universale, cum ar fi capacitatea de a realiza un proiect. Ceea ce învăţăm într-o organizaţie non-guvernamentală poate fi ulterior transpus în alte domenii ale vieţii profesionale. Vorbim aici de studiile urmate sau de dezvoltarea carierei. Nu e de mirare că un număr tot mai mare de foşti voluntari care au făcut management de proiect îşi construiesc o carieră în domeniul antreprenoriatului. Au bazele necesare pentru a face acest lucru, atât din punct de vedere al cunoştinţelor cât şi în ceea ce priveşte partea de experienţă. Cu toate acestea, astăzi ne vom concentra pe cei care fac voluntariat şi care, credem noi, vor găsi utile informaţiile prezentate în cele ce urmează.

Vom începe prin a spune că într-o variantă simplificată, proiectul se aseamănă cu un eseu de la limba şi literatura română. Are nevoie de introducere, de cuprins şi de o parte de încheiere. Doar că lucrurile stau puţin diferit atunci când lucrăm la construcţia acestuia. Introducerea se referă la partea de pregătire şi planificare, cuprinsul include implementarea efectivă a ideii noastre, iar partea de concluzie ar putea fi pusă în legătură cu evaluarea proiectului. Desigur, acesta este doar un mod plastic de-a vizualiza etapele realizării unui proiect. Aşa că am ales să vă prezentăm două metode pe care le puteţi utiliza atunci când doriţi să creaţi un proiect. Prima dintre ele se numeşte “Metoda întrebărilor“, iar cea de-a doua ar putea fi rezumată prin acronimul “NAOMMIE“.

METODA ÎNTREBĂRILOR

Inspirată fiind din metoda Laswell, aceasta presupune structurarea proiectului prin apelul la câteva întrebări esenţiale, menite să identifice elementele individuale ale proiectului şi felul în care pot fi corelate. Răspunsurile vă vor fi de folos ulterior în formarea unei viziuni de ansamblu asupra proiectului. Întrebările la care ar trebui să răspundeţi sunt:

1. Cine? Pentru cine? Cu cine?

– identificarea partenerilor proiectului şi a grupurilor ţintă;

– marcarea rolurilor aferente fiecărei părţi implicate în proiect;

– aflarea punctelor forte şi punctelor slabe pe care le are iniţiativa;

2. Ce?

– principalele activităţi de proiect;

– apelul la dimensiunile sociale, economice, culturale, educaţionale şi politice;

– impactul pe care-l poate genera proiectul asupra acestor dimensiuni;

Continuarea vă invit să o citiți pe blogunteer.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s